Tjenestekonsept

Vi tar full kontroll – det skal bare virke

Over skyene er himmelen alltid blå

Heldigvis er det slutt på tiden da alle måtte investere i store maskinparker og egne IT-folk for å kunne ta i bruk avanserte løsninger. Hospital IT leverer alle sine løsninger etter prinsippet Software as a Service – SaaS.

For deg som kunde betyr det at vi installerer løsningen din på våre maskiner. For det meste står disse maskinene i vårt datasenter, men noen ganger velger vi å sette en maskin eller to hos deg for å få en enda bedre brukeropplvelse og sikkerhet for at virksomheten ikke rammes av nettverksbrudd.

Uansett, så tar vi oss av all drift og vedlikehold av systemene. Men vi tar også ansvar for å skifte batterier på brikker, passer på at wifi fungerer, holder mobiltelefonene oppdaterte, og alle de andre tingene som trengs for at alt bare skal virke.

Mobilen er for viktig til å tulle med

Mobilappen er den viktigste komponenten i SmartSolution. Derfor tar vi ingen sjanser med mobiltelefonen.

Appen må være umiddelbar responsiv, så den gir en god brukeropplevelse. Den må alltid være i fokus, så man ikke mister en livskritisk alarm. Brukeren må skjermes fra oppgraderinger, administrasjon og distraksjon fra andre apper. Derfor leveres SmartSolution som en tjeneste hvor mobiltelefonen er inkludert, og ikke som en hvilken app. Kunden kjøper selv mobilabonnemenet der de ønsker det, men vi leverer telefonen og beholder kontrollen over operativsystem, innstillinger og hvilke tredjepartsapper som får lov til å kjøre.

Med SmartSolution får man dermed både tjenesten, mobiltelefonen og et system for sikker MDM – Mobile Device Management. Telefonene er velegnet for tøff bruk i urene omgivelser. De er solide, og kan desinfiseres.

Selvbetjening

Administrasjon av utstyr, som alarmbrikker og sensorer, er en skjult kostnad for mange kommuner. Hvordan er prosessen i din kommune når en beboer skal få en ny sensor? Hva koster det, og hvor lang tid tar det?

SmartSolutions er designet med tanke på enkel selvbetjening: Hold brikken eller sensoren inntil telefonen. Velg hvilken funksjon den skal ha, og hvilken ansatt, beboer eller utstyr den tilhører. Jobben er gjort på sekunder.

Opplæring

SmartSolutions har et enkelt og intuitivt brukergrensesnitt, og de fleste er raskt komfortable med bruken. Vi legger allikevel stor vekt på å ta alle ansatte gjennom et grundig opplæringsprogram ved oppstart.

Kursene ledes av en dyktig og erfaren pedagog, som også er til stede de første dagene etter oppstart. Superbrukere får særskilt opplæring, slik at enheten blir mest mulig selvhjulpen.

Support og andre driftsoppgaver (batteri)

Våre løsninger er sensitive og virksomhetskritiske, og våre kunder har høye krav til sikkerhet og tilgjengelighet. Systemene installeres og driftes på moderne datasentere, etter moderne prinsipper. Systemene overvåkes aktivt.

Vårt supportsenter er tilgjengelig for bistand hele døgnet. Vi foretar kontinuerlig preventivt vedlikehold, for eksempel ved å skifte batterier på trådløst utstyr ved jevne mellomrom.

Brukerforum

SmartSolutions er i kontinuerlig utvikling, og det er i stor grad kundene våre som bestemmer retningen. Vi diskuterer våre idéer og mottar innspill løpende, og en en gang i året samler vi så mange som mulig til et brukerforum.